Badania OLEJU
Ekonomia działalności wymaga bieżącej kontroli jakości oleju wykorzystywanego w urządzeniach. Jakość oleju przekłada się na trwałość urządzeń, a w konsekwencji zapobiega awariom. Badanie oleju pomaga także ograniczać zbyt szybkie wymiany a perspektywie globalnej ma także wpływ na ochronę środowiska poprzez ograniczenie ilości generowanych zanieczyszczeń. Badanie oleju jest procesem poprzedzającym filtrację oleju, ale jednoczesnie także czynnością kończącą proces oczyszczania oleju.
Badania i pomiary olejów
Wykonujemy pomiary oleju na dowolnej maszynie, obrabiarce, urządzeniu. Posiadamy mobilny serwis olejowy aby dojechać i pomóc przygotować właściwie próbki do badań
Oleje hydrauliczne, przekładniowe –
Parametry zużyciowe (fizyko-chemiczne;
- lepkość
- kwasowość,
- zanieczyszczenia i klasę czystości
- zawartość wody
- zawartość metali
- pomiar stężenia ścieru Fe-zużyciowe
- pozostałe
Oleje transformatorowe
Zgodnie z ,, Ramową Instrukcją Eksploatacji Transformatorów”:
- analiza chromatograficzna,
- właściwości fizyko-chemiczne
- oznaczenie zawartości cząstek stałych
Oleje hartownicze i inne
- badania mobilnym miernikiem laserowym – Klasa czystości oleju
Bardzo dokładne urządzenie kalibrowane co rok z natychmiastowym odczytem klasy czystości oleju według ISO 4406 i na zawartość wody. Wykonane pomiary możemy na życzenie klienta wydrukować z miernika;
Nasz mobilny serwis może dojechać do Państwa w celu wykonania takich pomiarów.
Oleje turbinowe
Zgodnie z ,, Ramową Instrukcją Eksploatacji Transformatorów”:
- Pomiar lepkości kinematycznej w 40ºC i 100C
- Stopień utleniania- oksydacji oleju na podstawie widma FTIR
- Badanie zawartości obecnej wody w oleju
- Pomiar liczby kwasowej ( metoda miareczkowania wobec wskaźników i za pomocą widma FTIR)
- Oznaczenie klasy czystości oleju ( miernikiem automatycznym PCM 400W i mikroskopowo dla oznaczenia czystości i składu granulometrycznego zanieczyszczeń – szczególnie dla olejów o słabej czystości ( gorsze niż NAS 8 lub ISO -/17/14).
- Zdolność do wydzielania powietrza
- Liczba demulgacyjna ( odporność na emulgowanie w teście z parą wodną)
- Skłonność do pienienia oleju, trwałość wydzielonej piany w temp. 24ºC, 93ºC i w 24ºC po teście w 93ºC
- ‘Pomiar zawartości w oleju Fe- ferrogaficznego jako miara jakości smarowania i ochrony powierzchni, szczególnie dla olejów przekładniowych
- Zawartość osadów nierozpuszczalnych w n-pentanie
- Temperatura zapłonu ( w tyglu zamkniętym).